loading...
iman98
iman بازدید : 42 پنجشنبه 13 مهر 1396 نظرات (0)

در گذشته ای نه چندان دور ، تنبک بعنوان سازی با اهمیت دربین اهالی موسیقی و نوازندگان محسوب نمی شد و جایگاه آن را چندان مهم در عرصه موسیقی بر نمی شمردند و متعاقب آن نوازندگان تنبک از پایگاه و منزلتی چندان بالایی در بین اهالی موسیقی و در پی آن در بین دوستداران هنر برخوردار نبود. ایشان تنبک نواختن را چنان سهل و ممتنع و کار پیش پا افتاده ای در موسیقی بر می شمردند که غالب اوقات، آواز خوانهای گروهای موسیقی، نقش نوازنده تنبک را توامان ایفا می نمودند. این امر سبب شد که موسیقی ایران در زمینه ریتم و ضرب آهنگ به یکی از فقیر ترین موسیقی های جهان بدل شود. یکی از دلایل این امر آن بود که در گذشته اصولا تصنیف خوانی نسبت به آواز خوانی کاری سبک تر و عامیانه تر و غیر اصیل تری بود و تصنیف خوانی و ضربی خوانی کاری عوامانه و کوچه بازاری شمرده می شد با تغییر اوضاع و احوال اجتماعی و ظهور تصنیف خوان های بنام همچون عارف و دوامی و شیدا و… تصنیف خوانی تقریبا توانست به جایگاهی ،البته نه در حد آواز ، دست یابد. اما تنبک نوازی بعد از این تغییر و تحولات باز،جایگاهی نه چندان مهمی پیدا ننمود.حتی با ظهور و بروز پیش درآمد و چهارمضراب و رنگ … باز تنبک با همان سرگذشت تلخ خود ادامه حیات می داد و تصنیف خوان ها اکثر اوقات ضرب گیران و تنبک نوازان گروه بودند. حضور صبا و حسین تهرانی در تغییر نگرش به این ساز مهم و ریتم و ضرب آهنگ را می توان نقطه عطفی تاریخی برای موسیقی ایران برشمرد و چندان این موسیقی در تشنگی ریتم عطشناک بود که در فرصتی کوتاه شاگردان حسین تهرانی به سرعتی باور نکردنی تکنیک و جایگاه تنبک و تنبک نوازی را در وسع خویش غنا بخشیدند. اما این غفلت تاریخی از تنبک و سازهای کوبه ای و به قرائتی ریتم، چندان سهمناک بود که حتی استعداد درخشان و خارق العاده ای همچون بهمن رجبی و یا تنبک نواز خوش پنجه ای همچون ناصر فرهنگ فر نیز نتوانستند جامع و کامل بار جبران این غفلت را بر دوش بکشند و هر چند این روزگار جوانانی تازه نفس و مستعد در زمینه تنبک نوازی ایران پا به عرصه گذاشته اند و در ادامه راه تهرانی و افتتاح و رجبی و فرهنگ فر و… در حال تلاش و کوشش هستند ولی این فقر و فقدان چندان عمیق است که گه گاه به ناچار تنبک نوازان ما سر به خزانه هماسایگانمان همچون هند و کشورهای عربی و اروپایی می برند و از ریتم ها و تکنیک ها و داشته های آنها ارتزاق می کنند. چون در یک برهه تاریخی ، حذف و سرکوب ساز کوبه ای سبب به وجود آمدن خسرانی غیر قابل جبران شد.هرچند این روزگار موسیقی دانها و آهنگسازان و… به اهمیت جایگاه سازهای کوبه ای و نقش آن و منزلت کوبه ای نوازان در گروه پی بردند و اکنون دست به آسمان و ریسمان می زنند و ۸ دف را عمود و دو تنبک را افقی و هشت زنگوله به ۴ انگشت آویزان و ۲ کوزه بر روی پای و ۳ دهل و دمام در کف دست و چهار قاشق آویزان به مچ پای کوبه ای نوازان می کنند … اما همه اینها فقر ریتم را در موسیقی ما،یک هزارم هم جبران نمی کند چنان که همین کشور هند با یک طبلا چنان می کند که این لشگرکشی نوین سازهای کوبه ای در موسیقی ایران نمی تواند انجام دهد و اگر غنای ریتم داشته باشیم همان تنبک کفایت می نمود.

آموزشگاه موسیقی

حال همان سرگذشت تلخ تنبک،به شکلی دیگر، این نوبت گریبان یک ساز دیگر را گرفته است و آن سه تار است. سه تار بر عکس مابقی سازها اکنون در بین نوازندگان و به خصوص خوانندگان نقش سُس و مکمل غذایی را پیدا کرده است اگر در گذشته هر تصنیف خوانی تنبکی زیر بغل داشت اکنون شاهد آن هستیم که هر خواننده ای یک سه تار در دست دارد و بیشتر از آنکه به کار نوازندگی خوانندگان بیاید به کار عکاسی و تصویر برداری و واخون نوازی در حین گروه نوازی سایر نوازندگان می آید.
از گذشته نیز ما نوازنده سه تار که ساز تخصصی نوازنده باشد نسبت به سایر سازها کم داشته ایم ؛ هرمزی و فروتن و عبادی و ذوالفنون و… را می توان از گذشتگان تنها نوازندگانی نام برد که ساز تخصصیشان سه تار بود و از جوانان می توان به مسعود شعاری و بهداد بابایی و…اشاره کرد. مابقی نوازندگان سه تار اکثرا، ساز دیگری ساز اصلیشان می باشد و سه تار هم در کنار آن می نوازند اما این ساز کم صدای مورد علاقه خوانندگان دارد دچار سرگذشتی همچون تنبک می شود و چنان بی صاحاب گشته است که هرکسی که از راه می رسد می خواهد اولین غلیان نبوغ و استعداد و نوآوری و خلاقیت خود را چه در نوازندگی و چه در ساز سازی بر سر این ساز مظلوم خراب کند.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

یک نفر با خودشیفتگی تمام دسته گیتار را به آن می بندد و اسم خودش را هم رویش می گذارد. دیگری آکورد های گیتار را با عشوه و دلبری بر آن پیاده می کند آن یکی که شارلاتان محض است و فرنگی کار است و خارجیان را سرکیسه می کند و بر روی سه تار پاتیناژ می رود و صدای گیتار برقی از آن خارج می کند دیگری تشتک نوشابه را مضراب سه تار می کند و بغل دستی اش سیم باغلاما بر آن می بندد کسانی که کمی سنگین ترند حداقل پوست به جانش می اندازند خوانندگانمان هم ؛همچون هنرپیشگان هالیودی با این سلاح سبک، عکس های قد و نیم قد و عرفانی و اروتیک می اندازند….
جا دارد که نوازندگان سه تار تا بیش از این دیر نشده است فکری به حال این ساز نمایند و او را از این هرجایی بودن نجات بخشند و گرنه دیری نیست که در آینده ، رد سه تار را نیز در کشورهای همسایه باید یافت.
سخن تکمیلی: لطفا سینه چاکان خلاقیت و نوآوری های من درآوردی و صدمن یک غاز، عرصه هنر را با عرصه صنعت و خودروسازی و امثالهم اشتباه نگیرند که این فقر فرهنگی و فقدان خلاقیت و استعداد سبب به وجود آمدن سوژگان شارلاتان و دلال های پول پرست در عرصه موسیقی شده است و از طبع دون و فلاکت سلیقه و فقر فرهنگی مخاطب است که وضعیت هنر و موسیقی به مفلسی و دریوزگری افتاده است و کاشفان مغرور ابتذال از آقازادگان موسیقی ما سر برآورده اند.

iman بازدید : 75 جمعه 07 مهر 1396 نظرات (0)

بسیاری از اساتید موسیقی معتقد هستند که اگر فرزند خود را زودتر از آنچه لازم است به کلاسهای موسیقی بفرستید ممکن است، استعداد موسیقی آنها را برای همیشه کور کنید. کودک ممکن است در صورت برخورد با دشواری های فراگیری ساز نا امید شود و اعتماد بنفس خود را برای مدت زیادی از دست دهد، این امر می تواند برای او در سایر زمینه های زندگی از جمله مدرسه نیز مضر باشد. بسیاری از کودکانی که در سنین زیر ۸ سال به کلاسهای آموزش موسیقی جدی فرستاده می شوند دچار چنین مشکلاتی خواهند.

۱- اگر از زیر ۸ سال می خواهید موسیقی را وارد زندگی فرزند خود بکنید، فلوت ریکوردر بهترین انتخاب است. تجربه نشان داده است از زمانی که کودک انگشتان خود را با اختیار به حرکت در می آورد، می تواند هنرآموز فلوت باشد.

۲- برعکس مورد اول پیانو را باید زمانی شروع کرد که کودک حد اقل بتواند در حالت ایستاده به کلاویه ها تسلط نسبی داشته باشد و قدرت فیزیکی آن برای فشار دادن کلاویه ها کافی باشد.

آموزشگاه موسیقی

۳- سازهای زهی از خانواده ویلن معمولا” از سن شش سالگی زودتر شروع نمی شوند، ضمن اینکه یقینا” باید با سازهایی در ابعاد کوچکتر مثل یک هشتم یا یک چهارم آموزش را آغاز کرد.

۴- سازهای بادی – بجز فلوت ، ریکوردر – معمولا” هنگامی شروع می شوند که دندانهای اصلی کودک رشد کرده باشند و کودک قدرت کافی برای دمیدن در ساز را دارا باشد. همچنین چون این سازها کمتر در ابعاد کوچکتر موجود هستند باید دقت کرد که آیا وضعیت فیزیکی کودک توانایی اجرای ساز را دارد یا خیر.

۵- سازهای مضرابی مانند سه تار، گیتار و … که در ابعاد کوچکتر هم وجود دارند برای کودکان زیر ۸ سال توصیه نمی شوند.

۶- نکته بسیار مهم آنکه فرا گیری مهارت های آوازی برای کودکان و نوجوانان بصورت جدی برای سنین پایین ۱۵ سال توصیه نمی شود. اما کلاس های آوزا خوانی دست جمعی از سن سه سالگی با عث رشد علاقه آنها به موسیقی خواهد شد.

برای دریافت نتیجه بهتر، کودک خود را در کلاسهای عمومی ثبت نام کنید.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

iman بازدید : 120 جمعه 07 مهر 1396 نظرات (0)

فیثاغورس ریاضی دانی است که برای همه ما نام آشناست حتی اگر فقط یک بار با هندسه سر و کار داشته باشید نام او م مثلث معروفش را شنیده اید. البته فیثاغورس به چیز دیگری هم معروف است آن هم اینکه او عقیده داشت همه چیز را میتوان به فذمول ریاضی تبدیل کرد. در نتیجه، فیثاغورس برای محاسبه مسائل مختلف معادلات مختلفی پیدا کرد. ولی آیا میدانید نظریه فیثاغورس در مورد موسیقی چیست؟ و آیا میدانید او توانسته بود یک شیوه کوک کردن ساز با معادلات ریاضی اختراع کند؟

ویژگی زیبای فرهنگ یونان باستان این بود که مطالعه علم، هنر، موسیقی و فلسفه حرفه شریف و مهمی محسوب می شد. از این بر روی عجیب نبود که کسی مانند فیثاغورس تمرکزش را بر روی موسیقی بگذارد و سعی کند برای تعریف آن مبانی های ریاضی ارائه دهد.

آموزشگاه موسیقی

به دلیل اینکه چنگ محبوب ترین ساز آن دوره بود، خیلی طبیعی بود که فیثاغورس از چنگ و سازهای زهی دیگر برای خلق مدل های کاری اش استفاده کند که در نهایت هم منجر به چیزی شد که چرخه فیثاغورسی خوانده می شود و در نهایت هم به چرخه پنجم ها تحول یافت.
بر طبق افسانه ها، فیثاغورس یک سیم چنگ را برداشت، آن را به صدا در آورد، آوا و دامنه ارتعاش اش را اندازه گرفت، بعد سیم را از وسط نصف و دوباره اندازه گیری کرد. او تفاوت بین دامنه ارتعاش سیم اول و دوم را اکتاو نامید و سپس اکتاو را به دوازده قسمت مساوی تقسیم کرد. هر نقطه دور دایره به یک نت اختصاص یافت و ارزش هر نت دقیقا معاد ۱/۱۲ اکتاو بالاتر یا پایین تر از نت کناری اش بود.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

مشکل چرخه فیثاغورس این بود که او موسیقی دان نبود. حتی با اینکه چرخه از نظر ریاضی درست و یک پیشرفت شگفت انگیز بود، برخی از کوک هایی که او پیشنهاد داد به گوش خوشایند نبودند. ایضا به خاطر گوناگونی اندازه موج های صدا که او (و هر شخص دیگری که دو هزار و پانصد سال پیش می زیست) تخصصی در زمینه اش نداشت، اکتاوهایش زمانی که از نقطه ای آغاز دور می شدند به سرعت از کوک خارج می شدند. برای مثال، یک دوی بالا، که بر مبنای پنجم های درست کوک شده بود، مطمئنا با دو پایین کوک نبود. بخاطر اینکه در آن سیستم در فاصله هر اکتاو جدید کوک کمی تغییر می کرد.
تا دو هزار سال بعد، موسیقی دان و نظریه پردازها همزمان بر روی معتدل کردن این چرخه کار کردند. آن ها دوازده نقطه و شکل کلی را نگه داشتند، اما برخی از پنجم های درست که بر مبنای مدل فیثاغورس بود را طوری تنظیم کردند که چرخه ای خلق کنند که برای موسیقی دان ها و شنوندگان موسیقی خوشایند تر باشد.

iman بازدید : 157 سه شنبه 04 مهر 1396 نظرات (0)

باغ و تالار عروسی

بهترین خدمات مجالس

امکانات مناسب پذیرایی خدمات مجالس باغ تالار شامل این 9 مورد میباشد

  1. نورپردازی مناسب و زیبا
  2. داشتن پارکینگ عمومی
  3. داشتن جایگاه زیبا برای عروس و داماد
  4. سرویس دهی منظم و دقیق
  5. داشتن اتاق پرو لباس بزرگ برای خانم ها
  6. داشتن فضا با اندازه مناسب برای رقصیدن
  7. اتاق عقد تمیز و به روز
  8. دی جی که با اهنگای روز و مناسب مجلس رو شاد نگه داره
  9. موقعیت و دسترسی شهری تالار پذیرایی

 

تالار محل برگزاری جشن عروسی شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد.

شاید مهمترین موضوع در انتخاب باغ تالار عروسی همین باشد.

چرا که مهمانان شما می بایست این مسیر را طی کنند و چنانچه دسترسی به محل برگزاری عروسی شما بنا به دلایلی مثل : ترافیک و یا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگی مهمانان شما خواهد شد.

از طرفی سعی کنید تالار یا باغ محل برگزاری عروسی را در نزدیکی آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید

چرا که خود شما هم می بایست این مسیر را طی کنید و چنانچه این اماکن دور از هم باشند، دیر در جشن خود حاضر خواهید شد.

هیچ چیز بد تر از این نیست که عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.

ظرفیت سالن پذیرایی باغ تالارعروسی

وسعت تالار یا باغ محل برگزاری جشن عروسی شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد.

اگر تعداد مهمانان شما کم هستند ، سالن بزرگ و وسیع برای برگزاری عروسی شما مناسب نیست

چرا که مهمانان شما در آن پراکنده می شوند و عروسی شما خلوت و سرد به نظر می رسد.

بنابراین در صورتی که تعداد مهمانان شما کم هستند ، یک سالن کوچکتر را برای پذیرایی در نظر بگیرید.

در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار یا باغ سوال کنید که در صورت لزوم آیا صندلی اضافه برای پذیرایی دارند یا خیر؟

 

سقف سالن پذیرایی

سقف سالن یا تالار پذیرایی باید بلند باشد .

سالن های با سقف کوتاه دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی خواهند کرد.

سقف تالار از نکاتی است که حتما باید در هنگام انتخاب تالار محل برگزاری عروسی ، به آن دقت کنید.

 

بهترین خدمات مجالسبهترین خدمات مجالس

پارکینگ باغ تالار پذیرایی

پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید.

تالار پذیرایی یا باغی که جشن عروسی خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد.

قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به عروسی شما می آیند

و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند.

خصوصا اگر ساکن شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران هستید حتما به این ویژگی توجه کنید.

 

روکش صندلی ها و رومیزی های باغ تالار

در هنگام انتخاب تالار یا باغ عروسی ، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید.

در ضمن حتما به مدیر تالار تاکید کنید که برای مهمانی شما ، روکش ها و رومیزی ها می بایست تمیز باشند

و حتی الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند.

در غیر این صورت ممکن است در روز عروسی شما ، برخی از مهمانان شاهد روکش های صندلی و رومیزی هایی باشند

که با انواع و اقسام نوشیدنی ها ، لک شده اند.

 

میز شام عروس و داماد

معمولا تالارهای پذیرایی ، یک میز جداگانه را برای صرف شام عروس و داماد در نظر می گیرند و آن را با گل و شمع و … تزئین می کنند.

برخی از تالارها هزینه این میز را جداگانه محاسبه می کنند و برخی نیز بعنوان هدیه آن را در نظر می گیرند.

به طور کلی اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید ، ایده خوبی است و می تواند شکلی رمانتیک به مجلس شما بدهد.

ضمن اینکه در عکس و فیلم عروسی شما نیز ماندگار خواهد شد.

 

سرویسهای بهداشتی و سایر امکانات تالار

سرویسهای بهداشتی را فراموش نکنید.

خصوصا اگر عروسی شما در فصل های سرد سال برگزار می شود حتما بررسی کنید

که سرویسهای بهداشتی به اندازه کافی وجود داشته باشند و در عین حال تمیز و بهداشتی هم باشند.

علاوه بر این محل سرویس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خیلی مهم است.

امکانات دیگری مثل اتاق بازی بچه ها ، رختکن های زنانه و … نیز از نکاتی هستند که می بایست به آنها توجه کنید.

 

هزینه های باغ تالار

برای خودتان بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. هزینه های تالار عروسی به طور معمول شامل :

” هزینه ورودی ” که یک رقم ثابت بدون در نظر گرفتن تعداد مهمانان است

” هزینه غذا و پذیرایی ” که معمولا به ازای هر نفر محاسبه می شود و بستگی به تعداد مهمانان ، انواع غذا ، نوشیدنی ، پیش غذا و … دارد

” هزینه گروه موزیک و سرگرمی ” در این مورد عرف این است که حتی در صورت استفاده نکردن از گروه موزیک تالار نیز از شما اخذ خواهد شد.

” هزینه خدمات ” که معمولا درصدی از مجموع هزینه هاست که به کل هزینه ها اضافه می شود

” هزینه مالیات برارزش افزوده و عوارض ” که طبق قانون پرداخت آن بر عهده شماست

” هزینه تزئینات ” مثل : بادکنک آرایی ، گل آرایی و … که در صورت عدم تمایل شما ، حذف می شوند

هزینه برنامه هایی مثل : آتش بازی ، اسب سواری ، کالسکه سواری و … که معمولا انتخابی هستند و در صورت عدم تمایل شما از برنامه حذف می شوند

معمولا محاسبه هزینه ها به این صورت است که در هنگام عقد قرارداد ، بخشی از هزینه ها را بعنوان بیعانه پرداخت و تاریخ را رزور می کنید.

حدود یک هفته قبل از مراسم، دو سوم هزینه ها را پرداخت می کنید و شب عروسی ،

وقتی مطمئن شدید که همه چیز مرتب است و مشکلی در ارایه خدمات نیست ، تسویه حساب نهایی را انجام می دهید.

 

تست غذا و کیفیت پذیرایی باغ تالار

متداول است که بعد از انتخاب تالار و باغ عروسی ، قبل از عقد قرارداد ، کیفیت غذا و پذیرایی توسط مشتری تست می شود.

معمولا مشتری یک شب به صورت سرزده به تالار یا باغ رفته و بعد از ملاقات با مدیر تالار تقاضای تست غذا و مشاهده نوع سرویس دهی را می کند.

امکان مشاهده نحوه سرویس دهی مهمانداران ، برخورد آنها با مهمانان ، نوع لباس آنها ، کیفیت ظروف پذیرایی و …

از نزدیک ، به شما کمک خواهد کرد که تصمیم نهایی خود را راحت تر بگیرید.

 

سرکشی و بررسی نهایی تالار

حتما روز قبل از مراسم ، به تالار پذیرایی یا باغ عروسی خود سر بزنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز مرتب است.

تمیزی روکش های صندلی و رومیزی ها ، تعداد صندلی ها ، نور پردازی ، تزئینات و خلاصه همه چیز را بررسی کنید.

این سرکشی و حساسیت شما ، به مدیریت تالار نیز ثابت می کند که شما نسبت به همه چیز حساس هستید

و در جهت جلب رضایت شما تلاش خواهد کرد.

iman بازدید : 41 دوشنبه 03 مهر 1396 نظرات (0)

درخت راش گونه های بسیار متنوعی دارد که خاستگاه آن آسیا و اروپا و آمریکای شمالی است که از این بین تنها گونه بومی آمریکای شمالی راش آمریکایی است و بقیه در شرق آمریکا رشد میکنند. این درخت معمولا 120 فوت رشد میکند و 50 تا 70 فوت از محیط را اشغال میکند بزرگترین نوع راش در کنار رودخانه می سی سی پی و در منطقه اوهایو میروید که درختان موجود در این منطقه بین 300 تا 400 سال عمر دارند. راش معمولا از چند لایه تشکیل شده که لایه های بیرونی ان سفید است و هرچه به سمت داخل پیش میرویم مایل به قرمز و قهوه ای مشود. راش دارای بافتی صاف و یکنواخت است و آتلانتیک بزرگترین تولید کننده راش به صورت الوار در دنیا است. در این مقاله با سایر ویژگی های چوب راش آشنا میشوید.

تاریخچه چوب راش

درخت راش، پیشینه‌ای ادبی دارد. مردمان آسیای باستان، نخستین افرادی بودند که زبان نوشتن را کشف کردند. آن‌ها، کلماتشان را روی پوست نرم و قابل‌انعطاف تنه درخت راش حک می‌کردند. چندی بعد به‌جای نوشتن روی تنه درخت، کتابی برای نوشتن اختراع کردند و آن را bok نامیدند. اگرچه در دنیای امروز از راش در صنعت کف‌پوش استفاده می‌شود اما در گذشته کاربردهای دیگری نیز داشته است. در گذشته از راش برای ساخت گوشتکوب، دسته هاون، جای ادویه، اسباب‌بازی، سبد، ریل قطار، تخته چندلا و دسته قلم‌مو استفاده می‌شد. همچنین چوب راش برای ذخیره غذا هم مناسب بود زیرا مانع انتقال بو و مزه محتویات درونش می‌شود.

دوام چوب راش

یکی از راه‌های تشخیص دوام یک کفپوش چوب سخت، مقیاس جانکا است. مقیاس جانکا به هر نوع خاص از چوب، عددی نسبت می‌دهد که میزان سختی یا نرمی آن را بیان می‌کند. کمترین مقدار این طیف، صفر است و نشان می‌دهد که چوب برای کفپوش خیلی نرم است. حد بالای مقیاس، چهار هزار است و بیان می‌کند که چوب خیلی سخت می‌باشد و برای کف‌پوش ایده آل است. عدد جانکا چوب راش ۱۳۰۰ است و کمی سخت‌تر از بلوط قرمز می‌باشد. طبق این عدد، راش برای کف‌پوش نواحی با ترافیک متوسط مناسب است.

ترمووود

کارایی چوب راش

اگر بخواهید با استفاده از ابزار یدی با الوار راش کار کنید؛ پروسه‌ای فوق‌العاده سخت پیش رو خواهید داشت و به همین دلیل است که در گذشته از راش به عنوان کفپوش استفاده نمی‌شد. به هر حال، ماشین‌های امروزی کار را راحت‌تر کرده‌اند. الوار راش باید به خوبی و با دقت خشک شوند چون خیلی آب می‌روند. وقتی که خشک شد؛ قوی، سنگین و سخت خواهد بود. راش، ضدضربه است و در برابر  پروسه خم با بخار به خوبی جواب می‌دهد. در نهایت، محصول را به خوبی پوشش داده و با استفاده از مواد نگهدارنده تیمار می‌کنند اما رنگ زدن این چوب، نسبتاً مشکل است. هم نوع چسبی و هم میخی این کف‌پوش، خوب هستند. مقاومت خاص راش در برابر فرسایش، این چوب را به انتخابی متفاوت برای کفپوش چوب سخت تبدیل کرده است.

موارد کاربرد چوب راش

دوام کفپوش راش، آن را با هر محیطی سازگار کرده است. درست مثل بیشتر کفپوش‌های چوبی، توصیه می‌شود از این محصول در نواحی مرطوب یا خیس مانند سرویس بهداشتی استفاده نکنید. اگر به دنبال کفپوشی با رنگ طبیعی هستید به سراغ راش بروید زیرا به سختی رنگ می‌شود. رنگ و بافت یکنواخت راش، ایده آل افرادی است که نمی‌خواهند نقش بین لایه‌های بیرونی و درونی چوب خیلی پیدا باشد یا دوستداران طرح‌های روکش‌داری که خیلی چشمگیر نیستند.

مراقبت و محافظت از کفپوش راش

اگرچه کفپوش راش، نسبتاً سخت و بادوام است اما باز هم یک محصول چوبی است و می‌تواند آسیب ببیند. برای حفظ زیبایی طبیعی کف‌پوش، یک سری اعمال پیشگیرانه و مراقبت‌های روتین ضرورت دارد. این اقدامات پیشگیرانه را باید در مناطق پر رفت‌وآمد مانند ورودی و راهرو رعایت کنید. کفش‌های پاشنه‌بلند به کف‌پوش صدمه می‌زنند؛ پس استفاده از آن‌ها را محدود کنید. زیر پایه مبلمان، پد بگذارید تا صدمات ناشی از آن‌ها را به حداقل برسانید و موقع جابه‌جایی مبل کفپوش آسیب نبیند. اگر حیوان خانگی دارید؛ ناخن آن را کوتاه کرده تا روی کفپوش راش خش نیاندازد. مراقبت‌های مرتب و روتین هم برای حفظ زیبایی کفپوش راش مهم هستند. با استفاده از جارو یا جاروبرقی، شن و گردوخاک را جمع کنید چون سطح صیقلی کفپوش را خراب می‌کنند. مایعات ریخته شده را هر چه زودتر پاک کرده و مانع نفوذ مایع به درون چوب شوید. بقیه نکات نظافتی به نوع روکش کفپوش خانه شما بستگی دارد.

مسائل زیست‌محیطی چوب راش

درخت راش، ملقب به مادر جنگل است زیرا لاشبرگهایی مغذی برای خاک جنگل فراهم می‌کند. میوه مغزدار این درخت، غذای حیوانات مختلفی چون پرندگان، موش، سمور، خرس سیاه، آهو و روباه است. مهم‌ترین خطری که درختان راش آمریکایی را تهدید می‌کند؛ ترکیب حشره و قارچ است. حشره‌ها به پوست راش حمله می‌کنند و آن را زخمی می‌کنند. این آسیب زمینه‌ساز رشد قارچ می‌شود. بعضی از این قارچ‌ها موجب مرگ ناگهانی درخت می‌شوند. در حال حاضر، تنها راه مقرون‌به‌صرفه برای جلوگیری از شیوع قارچ، قطع درخت بیمار و درختان اطرافش است. برای حفظ درختان تزیینی و ارزشمند از حشرات، می‌توان از حشره‌کش‌ها استفاده کرد.

iman بازدید : 44 شنبه 01 مهر 1396 نظرات (0)

هوشنگ ظریف متولد سال ۱۳۱۷ است وی بعداز به اتمام رساندن ابتدایی وارد هنرستان موسیقی شد و از اساتیدی مانند موسی معروفی، روح الله خالقی، جواد معروفی و حسین تهرانی بهره مند شد. وی در سال ۱۳۳۷ فارغ التحصیل شد و بلافاصله در وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد و فعالیت خود را به عنوان نوازنده و تکنواز در گروه‌های مختلفی مانند ارکستر موسیقی ملی، ارکستر صبا و… شروع کرد.

وی در دورهٔ عالی هنرکدهٔ موسیقی از محضر استاد علی‌اکبرخان شهنازی جهت فراگیری ردیف بهرمند شد. هوشنگ ظریف از سال ۱۳۴۲ به مدت ۱۷ سال به تدریس تار در هنرستان موسیقی پرداخت و از جمله شاگردان وی می‌توان حسین علی زاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی و حمید متبسم را نام برد.

هوشنگ ظریف سال‌ها سولیست تار در ارکسترهای متعدد سازمان ملی وابسته به وزارت فرهنگ و هنر در اجرای برنامه‌های موسیقی ارکسترهای مزبور در سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران بود، او اجراهای متعددی با گروه استاد فرامرز پایور داشته‌است و با این گروه در کشورهای اروپایی و آسیایی زیادی به اجرای موسیقی ایرانی پرداخته‌است.

آموزشگاه موسیقی

از دیگر فعالیت‌های ایشان می‌توان به نوازندگی تار در برنامه‌های موسیقی ملی ایران در رادیو تلویزیون ایران به مدت ۲۰ سال، اجرای برنامه‌های موسیقی اصیل و سنتی ایران در شهرهای مختلف ایران و کشورهای دنیا از جمله آمریکا، شوروی، کانادا، ژاپن، فرانسه، انگلیس، آلمان غربی، ایتالیا، مصر، تونس، مراکش، الجزایر، هندوستان، پاکستان، ترکیه و تمام کشورهای اروپای شرقی همراه با ارکسترهای موسیقی سنتی وابسته به وزارت فرهنگ و هنر سابق اشاره کرد.

استاد ظریف در سال ۱۹۷۳ نیز به منظور اجرای برنامه‌های آموزشی موسیقی سنتی و ملی ایران در بخش موسیقی تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا در سراسر این کشور مسافرت داشته و نیز در فستیوال موسیقی «شانکار لعل» که در سال ۱۹۷۵ در هندوستان برگزار شد شرکت و در بیست و یکمین فستیوال جهانی موسیقی که در همین سال در فرانسه بر پا شده بود شرکت داشته‌است. استاد ظریف با شرکت فعال در اجرای کنسرت‌های معتدد موسیقی ایرانی در وین پایتخت اتریش موجب شناسایی هرچه بیشتر موسیقی سنتی ایران به این مرکز موسیقی و فرهنگی اروپا گردید، سپس در سال ۱۹۸۵ که در فستیوال اینسبورگ شرکت کرد موجب شناسایی و اشاعه موسیقی سنتی ایران شد.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

استاد ظریف علاوه بر سمت استادی تار با نواختن سه‌تار و تنبک آشنایی کامل دارد و شاگردان متعددی را در هنرستان و مؤسسات فرهنگی و کلاس‌های خصوصی و عمومی تعلیم داده‌است. او همچنین درجهت تدوین متد نوازندگی تنبک با مرحوم استاد حسین تهرانی همکاری داشته که حاصل این همکاری در کتابی تحت عنوان آموزش تنبک به چاپ رسیده‌است. دیگر همکاری وی در تصحیح ردیف‌های آوازی مرحوم محمود کریمی استاد آواز ایران بوده‌است که تحت عنوان کتاب ردیف آوازی موسیقی سنتی ایران به بازار عرضه شده‌است. او شش سال متوالی عضو هیئت مدیره خانه موسیقی و چهار دوره رئیس هیئت مدیره کانون نوازندگان سازهای ایرانی بوده‌است.
آثار

از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌ها و مجموعه‌های صوتی زیر اشاره کرد:

نت نگاری و ویرایش چهار کتاب درباره استاد لطف الله مجد، جلیل شهناز و فرهنگ شریف و ابراهیم سرخوش
مجموعه‌های صوتی تکنوازی‌های استاد از جمله دشتی و اصفهان، همنوازی با استاد فرامرز پایور در آثار متعدد ایشان، اجرای گوشه‌هایی از ردیف موسی خان معروفی به کوشش کامبیز روشن روان
کتاب دستور مقدماتی تار، کتاب اول و دوم هنرستان
کتاب مجموعه قطعات تالیف ایشان

iman بازدید : 45 چهارشنبه 29 شهریور 1396 نظرات (0)

راه های بسیار ساده ای برای مقابله با استرس بدون صرف هزینه زیاد وجود دارد که یکی از بهترین آن ها موسیقی است و علم از آن پشتیبانی می کند. موسیقی بسته به آهنگش، توانایی تاثیر گذاشتن بر احساسات هم به طور مثبت و هم منفی را دارد. آیا تا حالا توجه کرده اید که بعد از گوش دادن به آهنگ مورد علاقه تان، شادتر می شوید؟  تحقیقات واکنش های شیمیایی که موسیقی می تواند در مغز شما تولید کند را توضیح داده اند. در اینجا نگاه دقیق تری می اندازیم که موسیقی چگونه بر خلق و خوی شما اثر می گذارد و شما چگونه می توانید از مزایای این تاکتیک کاهنده استرس بهره ببرید.

آنچه که یک تحقیق علمی می‌گوید:
در یک آزمایش، ۳۰ شرکت کننده به قطعات موسیقی شاد یا غمگین گوش کردند. پس از گوش دادن، به شرکت کنندگان عکس هایی از چهره های انسان ها داده شد. این عکس ها از چهره های شاد تا غمگین متغیر بودند و شامل تعداد زیادی چهره خنثی نیز می شد. شرکت کنندگان، وضعیت احساسی چهره در هر تصویر را با یک مقیاس ۷ امتیازه بررسی کردند که در آن، عدد ۱ نشان دهنده بسیار غمگین و ۷ نشان دهنده بسیار شاد بود.

آموزشگاه موسیقی

افرادی که به موسیقی شاد گوش داده بودند، صورت های شاد را بسیار شادتر ارزیابی کردند، در حالی که افرادی که به موسیقی غمگین گوش کرده بودند، صورت های ناراحت را غمگین تر ارزیابی کردند. محققان دریافتند که خلق و خوی افرادی که به موسیقی شاد یا غمگین گوش کرده بودند، درک های آنها از آن احساسات را در افراد دیگر، به طور قابل توجهی اغراق آمیز کرد.

موسیقی، تنها بر نحوه احساس عاطفی ما تاثیر نمی گذارد بلکه در واقع بر بدن های ما اثر می گذارد. یک مطالعه اخیر از ۱۱۷ داوطلب، این اثر را نشان داد. همه داوطلبان در یک کنسرت زنده شرکت کردند که شامل موسیقی توسط همان آهنگساز بود. محققان، نمونه های بزاق هر شرکت کننده را قبل از اجرا و یک ساعت بعد در طول تنفس کنسرت، جمع آوری کردند.

آنها دریافتند که سطوح گلوکوکورتیکوئید تقریبا در میان همه شرکت کنندگان کاهش یافت. این شامل یک کاهش در سطوح کورتیزول بود که معمولا به عنوان هورمون استرس در نظر گرفته می شود. یک سطح ثابت از کورتیزول برای عملکردهای طبیعی بدن ضروری است اما هنگامی که بدن شما وارد یک حالت پاسخ «جنگ یا گریز» می شود، سطوح کورتیزول افزایش می یابند و قند خون شما را بالا برده و سیستم گوارش و سیستم ایمنی شما را سرکوب می کند. در یک لحظه کوتاه از شدت، این واکنش می تواند مفید باشد اما سطوح بالای کورتیزول برای مدت بسیار طولانی می تواند باعث مشکلات جسمی و روحی در درازمدت شود.

همانطور که این مطالعه کنسرت نشان می دهد، موسیقی زنده می تواند سطوح هورمون های استرس شما را کاهش داده و به شما کمک کند آرام شوید. بهترین قسمت؟ محققان هیچ تفاوتی بین افراد با سنین یا توانایی های موسیقی مختلف مشاهده نکردند که نشان می دهد این پاسخ در میان تمام اعضای حاضر در کنسرت و شنوندگان موسیقی، همگانی است.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

موسیقی به عنوان یک زبان جهانی:

موسیقی و احساس، چه چیز مشترکی دارند؟ هر دوی آنها زبان های جهانی هستند. همه در سراسر جهان صرفنظر از فرهنگی که دارند یا زبانی که به آن صحبت می کنند ۶ احساس اصلی را درک می کنند.

در دهه ۱۹۶۰ روانشناس پل اکمن، به افراد مورد آزمایش، عکس های مختلف از چهره های انسان ها را که نشان دهنده احساسات مختلف بودند، نشان داد. افراد مورد آزمایش، چهره ها را به حالات احساسی دسته بندی کردند. تیم محققان اکمن دریافت که ۶ احساس اصلی در میان فرهنگ های مختلف وجود دارد:
شادی
تعجب
غمگینی
خشم
انزجار
ترس
فرقی نمی کند که کجا بزرگ شده باشیم، همه انسان ها همین ۶ حالت هیجانی را تشخص می دهند (برخی افراد «تحقیر» را به عنوان هفتمین احساس جهانی طبقه بندی می کنند).

احساسات و چهره ها، تنها نوع زبان هایی نیستند که در تمام فرهنگ های انسانی، همگانی هستند. همان طور که افراد می توانند احساسات را در چهره سایر انسان ها تشخیص دهند، احساسی که یک قطعه موسیقی به تصویر می کشد را نیز درک می کنند. همه ما می دانیم که موسیقی غمگین، از دینامیک ملایم، یک تمپوی ملایم، یک کلید کوچکتر و بیان پیوسته استفاده می کند (چه آن اصطلاحات خاص را بشناسیم و چه نه، ما آن صداها و الگوها را در ایجاد آهنگ غمگین تشخیص می دهیم). آهنگ شاد از شدت های بالاتر، یک کلید بزرگتر و بیان منقطع استفاده می کند.

Psych Central این زبان موسیقی را «نیمه راهی بین اندیشه و اثر طبیعی» می نامد. آهنگسازان از طریق الگوها و نت هایی که می نویسند، قادر به دستکاری احساسات هستند. موسیقی، توانایی فراخواندن تصاویر و احساساتی را دارد که نیازی نیست الزاما به طور مستقیم در حافظه منعکس شده باشند. فرقی نمی کند که چه کسی هستید، اهل کجایید یا به چه زبانی صحبت می کنید. موسیقی، توانایی تحت تاثیر قرار دادن تمام حالات شما را دارد. قطعه هنری درست می تواند شما را شادتر، غمگین تر یا حتی کمتر مضطرب سازد.

روش های استفاده از موسیقی برای رهایی از استرس

از ایده استفاده از موسیقی به عنوان یک مسکن استرس طبیعی و مقرون به صرفه خوشتان آمده؟ خواه شما به یک استراحت از فهرست بی پایان کارهایتان نیاز دارید یا شاهد آن هستید که فرزندانتان در انجام تکالیف مدرسه فوق العاده مضطرب هستند، چندین راه وجود دارد که می توانید موسیقی را در زندگی خود و کودکانتان تلفیق کنید. شما با این کار نه تنها سلامت احساسی کودکانتان را بهبود می بخشید، بلکه با دادن ابزارهایی به آنها برای آزاد کردن تنش ها و نگرانی هایشان، مهارت های مقابله سالم را نیز پرورش خواهید داد. به علاوه، چند تا از بچه ها با موسیقی بیشتر در زندگی شان مخالفت خواهند کرد؟

با این پیشنهادات شروع کنید:

۱- کودکانتان را به کنسرت ها و فیلم های موزیکال ببرید
این نه تنها یک راه عالی برای خارج شدن از خانه و کمی استراحت کردن است بلکه همچنین یک تجربه پیوند عالی برای تمام اعضای خانواده می باشد. در نمایش هایی که انتخاب می کنید، دقت نمایید. چون تحقیقات نشان می دهند که انواع مختلف موسیقی باعث پاسخ های عاطفی متفاوتی می شوند. چیزی با یک آهنگ شاد و تسکین دهنده را انتخاب کنید، ژانری که مناسب سبک شما باشد. در این صورت، هنگامی که از آن نمایش خارج می شوید، احساس طراوت و شادی خواهید کرد.

۲- در نمایش ها و فیلم های موزیکال اجرا کنید
ممکن است تعجب کنید که بچه هایتان (و حتی خود شما) چقدر از شرکت در رویدادهای موزیکال لذت خواهید برد. تئاتر اجتماع محل تان را بررسی کنید و در یکی از نمایش های موزیکال آن شرکت نمایید. کودکان تان را از طریق تئاتر محلی یا مدرسه شان در کلاس های موسیقی و رسیتال ثبت نام نمایید.

۳- کارائوکه بخوانید
با دوستانتان بیرون بروید و خوش بگذرانید یا با کودکانتان، یک مهمانی کارائوکه در اتاق نشیمن ترتیب دهید. خواندن آهنگ های شاد و انرژی بخش، یک راه عالی برای رهایی از استرس و کمی خوش گذرانی است. کارائوکه بسیار احمقانه (مضحک) می تواند به کمی خنده درمانی و همچنین دو برابر کردن رهایی از استرس منجر شود.

۴- در پس زمینه، موسیقی پخش کنید
شما خواه در حال کار کردن، تمیز کاری و آشپزی هستید یا کمک کردن به کودکانتان در انجام تکالیفشان، پخش کردن موسیقی در پس زمینه می تواند به کاهش استرس در حین انجام دادن کارهای مختلف کمک کند. برای کاهش هورمون های استرس بدون پرت کردن حواس تان، به یک آهنگ تسکین دهنده با صدای پایین گوش کنید. به جای موسیقی با کلام، روی قطعات بدون کلام مانند آهنگهای کلاسیک تمرکز کنید. چون اشعار، مراکز زبان مغز را فعال می کنند و می توانند حواس شما را از کارهایی که در حال انجامشان هستید، پرت نمایند. انواع مختلف موسیقی را برای کودکانتان امتحان کنید تا ببینید کدام آهنگ ها حواس آنها را پرت می کند و کدام به آنها کمک می کند تمرکز نمایند.

دانستن اینکه موسیقی می تواند بر خلق و خوی شما اثر بگذارد. از نظر احساسی و شیمیایی در زمانی که به دنبال رهایی از استرس هستید، بسیار با ارزش است. این ایده ها و نکات را به کار بگیرید و هنگامی که احساس افسردگی، عصبانیت یا ناامیدی می کنید، عمدا به موسیقی لذت بخش گوش کنید. برای کاهش سطوح استرس کودکانتان و کمک به آنها برای مقابله با احساسات به روش های سالم، موسیقی بیشتری به زندگی آنها اضافه کنید. هم به شکل گوش دادن و هم اجرای موسیقی. اگر یک نوع موسیقی برای شما یا کودکانتان موثر واقع نشد، دلسرد نشوید. ممکن است لازم باشد چندین سبک مختلف را امتحان کنید، تا زمانی که چیزی را پیدا کنید که شخصا دوست دارید.

iman بازدید : 207 دوشنبه 27 شهریور 1396 نظرات (0)

از آنجا که هرکس سلیقه ای دارد و سبک خاصی از موسیقی را دوست دارد پس اینکه چه چیزی گوش میدهید در ابتدا به سلیقه خودتان برمیگردد که از چه چیزی لذت میبرید. اما اینکه چه نوع موسیقی برای چه کاری مناسب است سخن دیگری است که در این مقاله میخواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

در اینجا به معرفی چند سبک موسیقی که مفید بودن‌شان اثبات شده و اینکه چرا مفید هستند می‌پردازیم.

موسیقی کلاسیک (باروک)

موسیقی کلاسیک، بدون کلام و شناخته شده به عنوان برترین شکل هنر، انتخاب پرطرفداری است. تحقیقی آشکار کرده‌ است که میزان تاثیر موسیقی دوره‌ی باروک بر عملکرد بسیار قابل توجه است.

با این حال همه‌ی موسیقی‌های کلاسیک تاثیر مشابهی ندارند. مثلا موسیقی ظریف «برای الیزه» اثر بتهوون مناسب‌تر از موسیقی پر پیچ و خم و مهیج «توکاتا و فیوگ» باخ است.

آموزشگاه موسیقی

موسیقی الکترونیکی

صدای پس‌زمینه از نوع موسیقی الکترونیک امبینت (Ambient)، نیاز ما را بلافاصله برطرف می‌کند و در عین حال باعث جلب توجه نمی‌شود. این نوع موسیقی حالتی تکرارشونده دارد، ولی تکراری از نوع خوب.

برعکس فراز و نشیب یک قطعه‌ی موزون، تولیدکنندگان این سبک معمولا به دنبال خلق «گریز صوتی» هستند که در آن چند ملودی برجسته به صورت پشت‌سر هم و بر اساس ملودی قبلی ایجاد می‌شوند.

در این نوع موسیقی، نقطه‌ی ثقل آهنگ به تمرکز شما کمک می‌کند و در عین حال بخش‌های تکراری آن موجب حواس‌پرتی نمی‌شوند.

موسیقی بازی‌های ویدیویی

سازندگان این بازی‌ها می‌دانند که موسیقی ایده‌آل برای بسیاری از موقعیت‌ها، موسیقی‌ای است که تجربه‌ی بازی را واقعی‌تر کند و در عین حال باعث پرت شدن حواس نشود.

یکی از پرطرفدارترین پیشنهادهای تاریخ برای «موسیقی‌ای که به تمرکز کمک می‌کند» در ردیت، آهنگ سری بازی‌های سیم‌سیتی (SimCity) است، که کاملا مناسب است. این موسیقی طوری طراحی شده که در عین لذت‌بخش بودن، آنقدر ملایم باشد که تمرکز لازم برای انجام فعالیت‌های بازی را بر هم نزند.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

سبک‌های دیگر

هر آهنگی که آنقدر ملایم باشد که باعث منحرف شدن تمرکز و حواس نشود می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. هر کس بر اساس سلیقه‌اش حق انتخاب دارد.

اگر صدای خواننده‌‌ها موقع کار حواس شما را پرت نمی‌کند، موسیقی باکلام را هم امتحان کنید.

از هر سبک موسیقی می‌توان استفاده کرد، فقط به خاطر داشته باشید که صدای پس‌زمینه نکته‌ی اصلی برای تمرکز بر کار است.

iman بازدید : 57 شنبه 25 شهریور 1396 نظرات (0)

عروسی ترکمن ها با آئین هایی همراه است که از گذشته های دور به یادگار مانده و هنوزهم در میان این قوم باقی مانده است.
ازدواج و جشن عروسی در میان ترکمن ها آداب و رسوم ویژه‌ای دارد که از گذشته های دور همچنان حفظ شده است. رسوم ترکمن ها برای ازدواج از مراحل نخست خواستگاری آغاز می شود؛ پس از آنکه خانواده تصمیم می گیرند برای فرزند خود همسری انتخاب کنند آن را با نزدیکان و بزرگان خاندان در میان می گذارند و پس از انتخاب عروس از طرف خویشان داماد، چند نفر از اقربا چنانچه مرد باشند نزد پدرِعروس و اگر زن باشند نزد مادرِعروس براى گفتگو مى‌روند.
در صورت موافقت که اصطلاح ترکمنى “سوزآتمک” است روز مناسبى را که براى خواستگارى خوشایند باشد انتخاب کرده و یکى دو روز قبل از حرکت به منزل عروس گردنبندى که از مسکوکات طلا است به‌وسیلهٔ دختر کوچکى از طرف داماد که به گردن او آویخته است به منزل افراد خانواده عروس برده مى‌شود ؛ بدین معنى که روز خواستگارى معین است و مدعوین دعوت مى‌شوند و هر منزلى با آلاچیقى به فراخور حال خویش سکه با انعامى بدان اضافه مى‌کند.

خدمات مجالس در تهران

در آن روز گوسفندى ذبح کرده و سینه آن‌ را به شکل مثلث درآورده و به گوشه‌هاى او سکه‌هاى طلا یا نقره آویزان مى‌کنند و زن‌ها نان‌هاى روغنى مخصوص در چندین ظرف در موقع حرکت عروس آماده مى‌کنند. این نان‌ها بر دو نوع است: “قاتلمه” و “اکمک” که اولى ضخیم و دومى نازک است.
در روز موعود عده‌اى از کسان داماد با وسایل حاضر که در قدیم میان “کوچ‌رو”، شتر و در این روستا و شهرنشین “چمور” یا طوایف ساکن ارابه و اسب بود و امروزه بیشتر با اتومبیل به طرف منزل عروس با تمام وسایل که عبارتند از: نان‌ها روغنی، کله‌قند و سینهٔ گوسفند که به آن اشاره رفت مى‌روند و عده‌اى از کسان عروس در آن روز از واردین استقبال مى‌کنند.
در میان واردین چند نفر از ریش‌سفیدان (آق‌سقل‌های) طایفه خواستگارى را در میان حاضران که از طرف داماد و عروس هستند عنوان مى‌کنند و مهریه عروس را نقداً تعیین نموده و کسان داماد مراجعت مى‌کنند.

تشریفات مجالس در تهران

کسى که مى‌خواهد زن ببرد. هرچه مقرر شده، پول نقد دارد مى‌دهد، ندارد گاو و گوسفند و شتر و اسب معادل و چه مقرره قیمت کرده به پدر و مادر یا برادر آن دختر مى‌دهد و تمام آن وجه از آن پدر و مادر است. جهیز شرط نیست، بسته به میل پدر و مادراست. بعد دختر را به‌ترتیب شرع خودشان عقد کرده، به خانه داماد مى‌آورند. خرج عروسى و مهمانى عروسى خانه، تماماً به عهده آن طایفه است.
در آئین سنتی ازدواج ترکمنی هرکس هرچه دارد مجاتاً مى‌دهد و دو روز یا سه روز یا بیشتر عروسى مى‌گیرند و از سایر طوایف وعده‌خواهى مى‌کنند.
سن ازدواج در میان ترکمن‌ها ۱۵ یا ۱۶ سالگى براى پسران و ۹ یا ۱۰ سالگى براى دختران است. همچنین جهیزیه که شامل قالی، قالیچه، پشتی، صندوق و پوشاک می شود را عروس با خود به خانه شوهر می برد.

تشریفات عروسی در تهران

iman بازدید : 69 دوشنبه 20 شهریور 1396 نظرات (0)

هنرجو پس از خرید سنتور معمولا با سه مسئله مواجه است که شامل میز سنتور، پذیرش وزن سنتور (برای جابجایی های داخل خانه یا برای بردن آن به کلاس برای سیم انداختن یا کوک یا بردن سنتور به منزل اقوام و دوستان)، و در نظر گرفتن فضایی از خانه برای گذاشتن تشکیلات سنتور (میز، صندلیِ مناسب با آن، پایه ی نت، جعبه سنتور) است.

اکثر هنرجویان تازه کار نیازمند میزی مناسب برای قرار دادن سنتور روی آن هستند که ابتداشرایط مناسب تمرین برای آنها فراهم شود و دوم امنیت ساز را روی آن میز حفظ کند و احتمالا با ضربه، سنتور از روی میز سقوط نکند. چهار راه برای حل این مسئله وجود دارد:

۱- میزی را از مابین میزهای منزل انتخاب کند که ارتفاع و سطح و مقاومت آن حدوداٌ مناسب باشد و آن میز را بطور کلی از آن به بعد برای سنتور استفاده کند و دیگر جزو میزهای منزل محسوب نشود و انتخاب صندلی با ارتفاعی مناسب با ارتفاع میز.

۲- میزی را که از بین میزهای منزل انتخاب می کند هر بار موقتاٌ مجبور است آن میز را برای مدتی که می خواهد تمرین کند برای گذاشتن سنتور آماده کند و دوباره بعد از تمرین میز را برای استفاده در حالت عادی آن به جای اصلی برگرداند و سنتور را جمع کند، که این فرایند کمی وقت گیر و کمی سخت (برای بیشتر افراد) است و معمولا عاملی باز دارنده برای تمرین.

۳- اینکه قید میزهای خانه را بزند و برای خرید میز مخصوص سنتور متحمل هزینه شوند که تقریباٌ نیمی از هنر جویان به این زودی ها راغب به خرید میز سنتور نمی شوند. (بر اساس تجربه)

۴- برخی نیز ترجیح می دهند که تمرینات خود را روی زمین انجام دهند که معمولاٌ سنتور را روی جعبه قرار می دهند و با حالت دو زانو یا چهار زانو می نشینند و شروع به تمرین می کنند که البته این روش از نظر پزشکی امروز تائید شده نمی باشد.
در مجموع منطقی ترین راه انتخاب حالت سوم است، یعنی خرید میز سنتور.

کلاس آموزش آواز سنتی

مورد دوم وزن سنتور سل کوک (بی جعبه یا با جعبه) است که همیشه معضلی بوده خاصه برای مبتدیان که تا مدتها مجبورند دو یا سه هفته یا یک ماه یکبار برای کوک به پیش معلم خود ببرند سختی حمل آن اغلب مانع این می شود که هنرجویان مبتدی ساز خود را به موقع برای کوک نزد استاد ببرند که تبعات نا خوشایندی در راه یادگیری آنها ایجاد می کند و نکته ی دیگر اینکه وزن سنتور سل کوک مخصوصا با جعبه ی آن به هیچ عنوان مناسب با قدرت کودکان و نوجوانانی که امروزه تعداد آنها نیز برای یادگیری این ساز زیاد شده نمی باشد و همیشه حتما باید با کمک پدر یا مادر خود و البته با ماشین آن را حمل کنند.

سوم جاگیر بودن تشکیلات سنتور است که تجربه نشان داده غیر از کسانی که همه چیز را برای تمرین خود مهیا کرده اند (تازه به شرط وجود جا در خانه) بقیه زمانی که تصمیم می گیرند شروع به تمرین کنند به این علت که شرایط تمرین را از قبل کاملا آماده نکردند یا به خاطر کمبود جا یا به علت تنبلی برای مهیا کردن کامل شرایط تمرین (هر دفعه) و یا مثلا هنوز نتوانسته اند میزی تهیه کنند در هنگام تمرین معمولا یک یا دو مورد از تجهیزات مورد نیاز را کم دارند مانند پایه ی نت که در این مورد مجبورند نت ها را به شکلی قرار دهند که هم نت ها را خوب ببینند و هم راحت ساز بزنند که این شرایط اکثرا کمتر اتفاق می افتد.

حال چیزی که داریم لین است: یک سنتور مشقی با صدای نه چندان مطلوب و میزی که برای تکمیل موقعیت تمرین مهیا کردیم (یا ترجیحا روی زمین می نشینیم!) با توجه به محدوده ای که مخصوص میز و صندلی سنتور تعیین کردیم و به طور قطع اشغال کننده ی گوشه ای از اتاق یا سالن خانه خواهد بود. (بدون در نظر گرفتن محلی برای نگهداری جعبه ی سنتور مخصوصا در خانه های نقلی امروزی)

کلاس آموزش آواز پاپ

حال که قرار این بوده است (و هنوز نیز همین است) سنتورهایی با کیفیت پایین هم از لحاظ مواد به کار رفته و هم از لحاظ صدا تولید شوند (تا قیمت تمام شده بالا نباشد) چه اصراری است که سنتورها همگی سل کوک باشند؟ شاید و احتمالاٌ تنها دلیلش استاندارد بودن سنتور سل کوک است که البته نظریه ای درست است، اما !؟ به چند دلیل رعایت ساخت سنتور های استاندارد سل کوک عملاٌ هیچ کاربردی برای مبتدیان نداشته و تنها باعث صرف مواد بیشتری برای ساخت آنها می شود، مضاف بر مشکلاتی که در بالا اشاره شد.

سنتور سل کوکِ مشقی (تازه به شرط کیفیت نسبتا مطلوب) فقط به درد کسانی می خورد که در نواختن سنتور حد اقل شش، هفت یا هشت سال تعلیم دیده باشند تا بخواهند با سازشان در برنامه هایی تک نوازی کنند یا با خواننده ای همراهی کنند یا بخواهند هماهنگ با دیگر سازها در یک گروه کنسرتی بدهند (که البته در موارد یاد شده نیز هم همیشه سنتور سل کوک به کار نمی آید).

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • KSC
  • طراحی فروشگاه اینترنتی
  • خرید VPS
  • خدمات مجالس
  • karo.studio
  • karo studio
  • karo
  • استودیو کارو
  • کارو استودیو
  • کارو
  • آموزشگاه ویولن در تهران
  • آموزشگاه ساز ویولن
  • آموزشگاه موسیقی ویولن
  • آموزشگاه موسیقی ویولن تهران
  • آموزشگاه موسیقی ویولن در تهران
  • آموزشگاه موسیقی ساز ویولن
  • بهترین آموزشگاه ویولن
  • بهترین آموزشگاه موسیقی ساز ویولن
  • ویولن
  • اجاره ماشین در تهران
  • کرایه ماشین در تهران
  • رنت ماشین در تهران
  • بهترین آموزشگاه موسیقی محدوده زعفرانیه
  • بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران
  • بهترین آموزشگاه موسیقی
  • آموزشگاه موسیقی
  • آموزشگاه موسیقی گیتار
  • بهترین آموزشگاه گیتار
  • آموزشگاه گیتار
  • بهترین آموزشگاه موسیقی گیتار
  • بهترین آموزشگاه گیتار
  • آموزشگاه پیانو
  • بهترین آموزشگاه موسیقی پیانو
  • بهترین آموزشگاه پیانو
  • بهترین آموزشگاه موسیقی محدوده زعفرانیه
  • بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران
  • بهترین آموزشگاه موسیقی
  • آموزشگاه موسیقی
  • آموزشگاه پیانو
  • آموزشگاه موسیقی ساز پیانو
  • بهترین آموزشگاه پیانو
  • خدمات مجالس در تهران
  • تشریفات عروسی در تهران
  • تشریفات مجالس در تهران
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 249
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 220
  • بازدید سال : 4,011
  • بازدید کلی : 21,491