loading...
iman98
iman بازدید : 109 یکشنبه 07 آبان 1396 نظرات (0)

بخش M power رسماً تولید نسخهٔ M برای خودروی i8 را رد کرد.
مقامات رده بالای M power، تاکید کردند که هیچ برنامه‌ای برای نسخهٔ قوی‌تر i8 ندارند.

اجاره ماشین

از زمانی که کانسپت i8 رنگ واقعیت به خود گرفت،
سخنان و شایعات بسیاری درباره‌ی ظرفیت بالای این مدل برای توسعه توسط بخش M به گوش می‌رسید.
هر چند این موارد بنا به گفته‌ی مقامات M اتفاق نخواهد افتاد.
Carsten pries و Friefrich nitschke که از مقامات رده بالای BMW هستند احتمال کار بر روی نسخه‌ی قوی‌تر i8 را رد کرده‌اند.
بنابراین به نظر می‌رسد که بخش M در توسعه‌ی i8 درگیر نخواهد بود.

 

خودرویی که در صورت تولید می‌توانست لقب پر افتخار M8 را از آن خود نماید و مدلی پیشرو برای این برند باواریایی باشد.
البته، هنوز صحبت‌هایی مبنی بر تولید سوپر کار BMW در سال ۲۰۱۶ وجود دارد.
در این سال،BMW صد سالگی خود را جشن می‌گیرد.
بر پایه‌ی شایعاتی که سال گذشته مطرح گردیده است،
این خودرو می‌تواند یک انجین رده‌بالای ۸ سیلندری توئین توربو با حجم ۴٫۴ لیتر و قدرت ۶۵۰ اسب بخاری داشته باشد.
بنا بر گزارش‌ها، این خودرو می‌تواند یک جانشین رؤیایی برای M1 و دارای طراحی الهام گرفته از مدلهای قدیمی باشد.

 

اجاره ماشین BMW i8

حتی اگر BMW i8 M وجود نداشته باشد، طرفداران BMW ناراحت نباشند
چون یافته‌های BMW درباره‌ی تکنولوژی فیبرکربن، بیشتر از قبل در خودروهای عادی این شرکت در سال‌های آینده بکار خواهند رفت.
BMW قبلاً برنامه‌های خود برای افزایش تولید فیبر کربن را اعلام نموده
و آن‌ها ترکیبات با وزن پایین را نه تنها در مدل‌های i و M بلکه در نسل‌های بعدی سری ۵ و ۷ بکار خواهند برد.

iman بازدید : 61 شنبه 06 آبان 1396 نظرات (0)

اين تمرينات معمولاً بادو رويکرد متفاوت انجام مي گردد:

اول: تمرينات کنترل شدت يا ولوم صدا

دوم: تمرينات بهبود طنين صوت(پردازش طنين)

پيش از هر سخني در خصوص اين تمرينات لازم است نکاتي را به استحضار شما خوانندگان گرامي برسانيم:

نکته اول اين که اگر چه هرانساني از نظر طنين ذاتي صدا،
داراي شخصيتي خاص مي باشد که صداي او را از ديگران متمايز و مشخص مي سازد
و حتي به اين اعتبار، زير و بمي صداي فرد نيز جزوي از اين شخصيت است
که ممکن است يک صدا را گيرا و جذاب و ديگري راغير جذاب جلوه دهد.
اما بايد دانست که تا حد قابل توجهي مي توان به مدد تمرين و ممارست طنين صدا راتغيير داده و بهبود بخشيد.

آموزش آواز

نکته دوم، در مورد شدت و حجم صداي افراد مختلف است،
همانگونه که در منابع فيزيک صوت آمده است صداها از نظر شدت و حجم داراي مراتب مختلفي هستند.
در انسان ها هم اين شدت ورسايي متفاوت است
گاهي برخي از افراد حتي هنگام صحبت کردن معمولي هم، به قدري صدايشان داراي شدت و قوت است
که گوش اطرافيان خود را مي آزارد
و در مقابل عده اي هم هستند که هنگام تکلم صدايشان به سختي به فاصله يک تادو متري مي رسد.
يکي ازمسايل مهم در هر نوع فعاليت خوانندگي بکارگيري ميزان مشخص و مطلوبي از اين شدت و حجم است،
به طوري که بر دامنۀ زيبائي صدا و آهنگ ها افزوده شود.
به چنين موضوعي کنترل شدت و حجم يا استفاده صحيح از ولوم صدا گفته مي شود.

تمرين روي کنترل شدت و حجم

فرض نمائيد راديوي منزل شما در حال پخش است
اما ولوم صداي راديو به اندازه اي نيست که شما کلمات را به خوبي تشخيص دهيد
در اين حالت شما با زياد کردن ولوم راديو ميزان انرژي صوتي بيشتري را
وارد فضاي اطراف راديو مي نمائيد و به اين ترتيب ضمن اين که خودتان صدا را با وضوح بيشتري مي شنويد
ديگر اهالي منزل هم که در اتاق هاي ديگر هستند مي توانند بهره مند گردند.
عملي که در اين حالت اتفاق افتاده است افزايش ارتفاع يا فرکانس صدا نيست
بلکه افزايش شدت و توان صداي است که با واحدي به نام وات و علامت(W) مشخص مي گردد
که ارتباطي بابم و زير خواندن وي ندارد.
علت تأکيد روي اين مطلب اين است که
بسياري به اشتباه حجم، شدت، بلندي و رسايي صدا را بازير و بمي يکسان مي انگارند
در حالي که گاه دو صداي هم فرکانس ممکن است از شدت و حجم يا بلندي متفاوتي برخوردار باشند.

آموزشگاه موسیقی

اين امکان وجود دارد که انسان با ميل و اراده خود
اين ولوم را در صداي خود و به هنگام صحيت کردن يا خواندن ايجاد کند.
براي دستيابي به اين موضوع بايد تمرينات زير انجام گردد:

ابتداء بااستفاده از همان روش قبلي و با بهره مندي ازدياپازون واجراي صداي نت ها
از پائين به بالا عمل کرده
و اين بار هنگام امتداد صوت در هر نت سعي نمائيد از بالاترين شدت،
کم کم صدا را به اندازه اي ضعيف نمائيد که به مرز زمزمه(در گوشي صحبت کردن) و بي صدايي برسد
و در مرتبه دوم همان نت را به شکل عکس يعني از صداي ضعيف به صداي قوي اجراء نمائيد
و اين کار را روي تمامي درجات و نت هاي موجود در صدايتان ادامه دهيد.
مدت اين تمرين همانند تمرين قبلي است.

اما ذکر دو نکته مهم درباره اين تمرينات لازم است:

آموزش آواز پاپ

نخست اينکه:
برخي از صداها که ذاتاً شديدتر و قوي تر هستند نياز افزون تري به اين تمرينات دارند
در حالي که ممکن است صداهاي لطيف تر به طور ذاتي از شدت و حجم مناسبي برخوردار بوده
و نياز کمتري به اين نوع تمرينات داشته باشند.

نکته دوم اين که:
لازم است ابتدا تکنيک يافن کم و زياد کردن ارادي صدا را فرا بگيريد
تا سپس در جاي خود بتوانيد از اين فن استفاده مناسب بنمائيد.

پس از گذراندن اين مرحله از تمرينات، بهتر است آن را به شکل عملي در تمرينات خود به کار گيريد
براي اين کار شايسته است هر رديف لحني را ۳ تا ۴ بار با شدت هاي مختلف(در همان درجه صوتي)
تکرار نموده صداي خود را ضبط کنيد
تا پس از استماع مجدد آن به درک لازم از بهترين و مناسب ترين اندازه شدت در صداي خود دست يابيد.

استفاده از اين تمرينات دو کاربرد مختلف دارد.

اولاً:
با اين تمرينات، مي آموزید به طور کلي چه اندازه اي از شدت يا ولوم صداي خود را مورد استفاده قرار دهید
که اين استفاده مناسب از شدت و حجم موجب افزايش عمر صدا خواهد شد،
اين کاربرد بيشتر رويکرد صوتي دارد تا لحني.

ثانياً:
گاه استفاده از ولوم براي تزئين و تجميل نغمات و الحان صورت مي پذيرد
به طوري که اگر در بعضي از مواضع نغمه يا لحن از کم و زياد کردن ولوم استفاده شود
آن نغمه يا لحن زيباتر جلوه مي کند. که اين کاربرد بيشتر رويکرد لحني دارد.

 

iman بازدید : 47 دوشنبه 01 آبان 1396 نظرات (0)

یادی از استاد بزرگ ایرانی «غلامحسین بنان» می‌کنیم.

برای به یادآوردن او کافی است تا یک‌بار دیگر سرود «ایران» را گوش دهید.
صدایی گرم و آشنا که تقریباً ۷۰ سال پیش این سرودِ تماماً فارسی را خواند
تا خودش و آهنگش به خاطره جمعی همه ما ایرانی‌ها تبدیل شوند.
امروز سالگرد فوت «غلامحسین بنان» است؛
کسی که در خانواده‌ای پر از موسیقی و صدا به دنیا آمد و پدر و مادر و خواهرانش همه دستی در موسیقی داشتند
و از همان کودکی گوشش به سازوآواز آشنا شد
و همین بهانه‌ای شد که پای خودش هم به رادیو و آواز باز شود
و بشود خواننده‌ای که آرمان‌ها و ایده آل‌هایش همیشه جلوتر از انتظارش از خودش بود
و برای همین بهترین و خاطره‌انگیزترین آهنگ‌ها و سرودهایش را کارهای متوسط و علاقه مردم به آوازهایش عجیب می‌داند.

آموزش آواز

اولین باری که صدای بنان از رادیو شنیده شد،
به ۳۱هم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۲۱ برمی‌گردد و تا قبل از آن بنان فقط در محافل خصوصی خوانده بود.
خودش درباره خواندنش در رادیو می‌گوید:
«من قصدم خواننده شدن نبود. روی علاقه خودم و سفارش استادانم، چون ناصر سیف گاهی می‌خواندم.
تا سی‌سالگی شروع نکردم.
وقتی‌که با خانواده کلنل وزیری وصلت کردم، او مرا به موسیقی کشاند.»
قطعاً کسی که بنان را پیدا کرد و استعداد او را شناخت، استاد «روح‌الله خالقی» بود.
خالقی درباره اولین دیدارش با بنان می‌گوید که در روز اولی که او را دیده و از او خواسته تا قطعه‌ای رابخواند،
آن‌قدر به وجد آمده که بی‌اختیار از جا بلند شده و او را در آغوش گرفته است.

بنان در طول فعالیت هنری خود، حدود ۳۵۰ قطعه را اجرا کرد و آنچه امتیاز مسلم صدای او را پدید می‌آورد،
زیروبم‌ها و تحریرات صدای او است که مخصوص به خودش است.

آموزشگاه موسیقی

استاد بنان نه‌تنها در آواز قدیمی و کلاسیک ایران استاد بود،
بلکه در نغمات جدید و مدرن ایران نیز تسلط کامل داشت و تصنیف زیبای «الهه ناز» بهترین معرف این ادعا است
استاد بنان را می‌توان به‌راستی بزرگ‌ترین اجراکننده آهنگ‌های سبک وزیری-خالقی دانست
و شاید اوج همکاری این دو را در سرود ای ایران بتوانیم مشاهده کنیم؛
اما جالب است بدانید خودش اعتقاد دارد این سرود را باید به‌صورت اپرایی خواند
و صدای او بیشتر به درد آواز خواندن می‌خورد تا سرود؛
البته استاد درباره تصنبف «الهه ناز» هم معتقد بودند که کار متوسطی است که با اقبال مردم مواجه شده است!

در اوج معروفیت بود که اتفاقی زندگی بنان را دچار چالش کرد
و در ۲۷ دی‌ماه ۱۳۳۶ در تصادف اتومبیل چشم خود را از دست داد.
پزشکان برای بهبود چشم دیگرش سفر به اروپا و معالجه را تجویز کردند؛
برای همین دولت و اداره کل انتشارات و رادیو و جمع دوستانش کنسرتی ترتیب دادند
و کمک مالی جمع کرده و او را راهی اروپا کردند
و به خاطر همین مشکل بینایی است که در بیشتر عکس‌ها با آن عینک دودی بزرگ دیده می‌شود.

آموزش آواز پاپ

تأثیر صدای بنان در موسیقی ایرانی آن‌قدر است که بعضی آواز ایرانی را به قبل و بعد از بنان تقسیم کرده‌اند
و این به خاطر آن بود که خوانندگان پیش از او اغلب بلند خوانی می‌کردند
و همین باعث می‌شد اشعار جویده‌جویده و نامفهوم به گوش برسند.
بنان با توجه به تربیت خانوادگی و تعالیم خالقی فهمیده بوده که نباید حنجره آزاری کند
و واسطه بین شاعر و شنونده باشد؛ برای همین در آوازهای او داد زدن‌های بیجا را مشاهده نمی‌کنیم
و اشعار خوب تلفظ می‌شوند و به گوش مخاطب می‌رسند.

آموزش آواز سنتی

استاد بنان به گفته دوستانش بسیار مبادی‌آداب بود
و در تمام سال‌های شهرت از ابتذال دور بود و به قول خودش هیچ‌وقت هنر فروشی نمی‌کرد
و برای همین سال‌ها خانه‌نشین شد؛ اما باز باافتخار می‌گفت:
«من با سختی زندگی کرده‌ام و الان هم دارم با حقوق رادیو و تلویزیون امرارمعاش می‌کنم.
قسم می‌خورم که باوجود امکانات زیاد هرگز نخواستم هنرم را بفروشم.
بروید از قدمای خود بپرسید از کسانی که سن بیشتری دارند و با من وزندگی‌ام آشنایی دارند.
چه کسی دیده است من حتی یک‌بار در کاباره اجرا کنم یا در مقابل پول کنسرت بدهم؟»

بنان تا آخر عمرش در خانه‌ای کوچک در نیاوران روزگار گذرانید و در هشتم اسفندماه سال ۱۳۶۴ هم درگذشت.

iman بازدید : 45 یکشنبه 30 مهر 1396 نظرات (0)

هفته گذشته خبر شکایت اردلان سرفراز ترانه‌سرای قدیمی ایران از سه خواننده سرشناس موسیقی کشور
و حکم دو سال حبس تعزیری برای این سه خواننده
به اتهام رعایت نکردن قانون کپی رایت در رسانه‌ها مطرح شد و حاشیه‌های مختلفی به وجود آورد.

رضا صادقی،
علی لهراسبی
و سینا سرلک
سه خواننده مغضوب اردلان سرفراز هستند
که گویا پس از شکایت اردلان سرفراز در ایران، یکی، دو بار احضاریه برای‌شان فرستاده شده
اما این احضاریه به دست هیچکدام‌شان نرسیده و آن‌ها در دادگاه حضور پیدا نکرده‌اند
و دادگاه هم این عدم حضور را بی احترامی تلقی کرده و علیه این سه خواننده حکم صادر کرده است.

شکایت اردلان سرفراز از سه خواننده داخلی به خاطر
عدم کسب اجازه این سه خواننده برای خواندن ترانه‌ای از سرفراز است.
رضا صادقی دو سال پیش قطعه ماندگار "سوغاتی" که ترانه آن متعلق به سرفراز است
را به صورت غیر رسمی خواند و روی کانال تلگرام خود قرار داد.
علی لهراسبی هم زمانی که هنوز انتشار تک آهنگ به اخذ مجوز از دفتر موسیقی نیاز نداشت،
همین اثر را تنظیم کرد و خواند و به صورت یک قطعه‌ حرفه‌ای منتشر کرد.

آموزش آواز

ماجرای سینا سرلک با دو خواننده دیگر متفاوت است.
سرلک دو سال گذشته
قطعه‌ای را با نام "برخیز" به عنوان اثری متعلق به سریال "شهرزاد" منتشر کرد
که روی کاور این قطعه نام هوشنگ ابتهاج به عنوان شاعر درج شده بود،
در حالی‌که مشخص شد ترانه‌سرای این اثر هم سرفراز است.

گرچه اتهام علیه صادقی، لهراسبی و سرلک تحت عنوان "سرقت ادبی" در رسانه‌ها درج شد اما

کاری که این سه خواننده کشور انجام داده‌اند، "نقض کپی" رایت است نه "سرقت ادبی".

در حقیقت آن‌ها ترانه‌هایی که جزئی از خاطرات‌شان بوده را بازخوانی کرده‌اند
که این کار هم طبق قانون عاری از خطا نیست ولی "سرقت ادبی" محسوب نمی‌شود.
هر سه این خواننده‌ها نقض کپی رایت کرده‌اند.
ماجرای سینا سرلک با دو خواننده دیگر متفاوت است.

سرلک دو سال گذشته قطعه‌ای را با نام "برخیز" به عنوان اثری متعلق به سریال "شهرزاد" منتشر کرد
که روی کاور این قطعه نام هوشنگ ابتهاج به عنوان شاعر درج شده بود
و حتی مجوز آن نیز توسط بخش شعر و ترانه دفتر موسیقی نیر تایید شده بود
اما مشخص شد که دو بیت از این شعر ابهام وجود داشته
و معلوم نیست که این دو بیت برای سرفراز است و یا ابتهاج!

آموزشگاه موسیقی

نقض کپی رایت همان مشکلی است که سال‌ها در همه اصناف هنری و غیر هنری از آن صحبت می‌شود
و موزیسین‌ها هم تأکید ویژه‌ای به آن دارند.
مشکل حقوقی که این روزها برای سه خواننده کشورمان به وجود آمده، احتمالاً به زودی حل می‌شود.
سرفراز هم قصد مجازات این خواننده‌ها را ندارد
و احتمالاً می‌خواهد از خوانندگانی که نقض کپی رایت می‌کنند زهر چشم بگیرد.
این مشکل حل شدنی است
ولی آیا تمام نقض کپی رایت در موسیقی ایران مربوط به همین سه مورد است؟
مسلماً خیر.

سه خواننده‌ای که امروز موضوع‌شان رسانه‌ای شده
و البته انگ‌های نادرستی مثل سارق ادبی هم به‌ آنها زده می‌شود،
تنها خوانندگانی نیستند که نقض کپی رایت کرده‌اند.

شاید اگر بسیاری از ترانه‌سرایان و آهنگسازان نسل قدیم و وکلای حقوقی آن‌ها قصد داشتند از هنرمندانی که آثارشان را بدون کسب اجازه اجرا کرده‌اند، شکایت کنند،
امروز بسیاری از خوانندگان نسل جوان مشکلی مشابه صادقی، سرلک و لهراسبی داشتند.
بنابراین در شرایط فعلی درست نیست که انگشت اتهام صرفاً به سمت این سه خواننده گرفته شود،
بلکه معضل پیش آمده را باید کلی‌تر بررسی کرد تا ببینیم به راستی چرا کپی رایت در ایران رعایت نمی‌شود.

در سیستم‌ قانون‌گذاری ایران قانونی تحت عنوان کپی رایت یا مالکیت معنوی وجود دارد
که آخرین بار در سال 84 بازبینی شده است.
نفس مطرح شدن این قانون در مجلس و به تصویب رسیدن آن نشان می‌دهد که
قانون‌گذارهای ما به مالکیت معنوی بی توجه نیستند
اما در اجرای این قانون مشکلاتی وجود دارد.

سال‌هاست که اهالی هنر و به ویژه موزیسین‌ها
منتظر هستند که قانون کپی رایت توسط مجریان این قانون به طور جدی‌تری اعمال شود
تا نقض کپی رایت صورت نگیرد اما این اتفاق نمی‌افتد
و همچنان هر اثر هنری در معرض هر گونه دخل و تصرف قرار دارد.

در حالی‌که سیستم ثبت آثار و صدور مجوز در دفتر موسیقی
بیشترین کمک را به رعایت حق مالکیت معنوی می‌کند
اما در بسیاری از موارد هنرمندان با مشکلات حقوقی مواجه می‌شوند
و هیچ نهادی وجود ندارد که بتواند حق آن‌ها را بگیرد.

از مصائبی که نقض کپی رایت در این سال‌ها به وجود آورده، کپی شدن آلبوم‌های موسیقی است

که به خودی خود باعث شده خوانندگان به جای انتشار آلبوم به انتشار تک آهنگ روی بیاورند
و درآمدشان از این طریق به حداقل برسد.

این در حالی‌ است که اخیراً طبق قانون،
انتشار لینک دانلود فیلم‌های ایرانی در سطح اینترنت ممنوع شده
و این سخت‌گیری‌ها نتیجه رضایت‌بخشی را برای فیلمسازهای ما به وجود آورده
و انتظار می‌رود چنین کاری در زمینه موسیقی هم انجام شود.

در حال حاضر به قانون حق مالکیت معنوی اثر هنری در ایران کمترین توجه ممکن صورت می‌گیرد
و در نتیجه همین اتفاقات است که خیلی وقت‌ها حتی خود هنرمندان ما هم رعایت این قانون را فراموش می‌کنند.
به نظر نمی‌آید اجرا کردن قانون کپی رایت در داخل کشور کار چندان دشواری باشد
ولی مشخص است که فعلاً عزم راسخی برای این کار وجود ندارد.

در چنین شرایطی هنرمندان ما می‌توانند حق معنوی و کپی رایت را به جای قانون،
به مثابه یک امر عرفی و اخلاقی نگاه کنند.

 

موزیسین‌های ایرانی هر زمان که احساس کردند قرار است ترانه‌ و آهنگی بخوانند
که بابت آن بهایی پرداخت نکرده‌اند،
می‌توانند در یک حرکت اخلاقی و انسانی با ترانه‌سرا و آهنگساز آن اثر ارتباط برقرار کنند
و از آن‌ها بابت اجرای قطعه مربوطه کسب اجازه کنند.
شاید در شرایط فعلی که مسئولان اجرایی قصد ندارند دست به فرهنگسازی بزنند
و فرهنگ رعایت حق مالکیت معنوی اثر هنری را نهادینه کنند،
خود هنرمندان می‌توانند با ایجاد کمپین‌هایی دست به چنین کاری بزنند
چون به نظر می‌رسد چاره‌ای جز این حرکت خودجوش از سوی خود هنرمندان وجود ندارد.

iman بازدید : 43 چهارشنبه 26 مهر 1396 نظرات (0)

در این مقاله آموزش آواز به شما میگوییم که:
پاپ پیش از آنکه یک ژانر در موسیقی باشد،
یک تلقی ویژه از مشارکت عموم مردم در روند به نتیجه رسیدن پروسه ای به نام موسیقی است.
در چنین شرایطی موزیکالیته جای خود را به درگیری احساس هنرمند و مخاطب می دهد
و هر آن هنرمندی که راه دل مردم را به خوبی پیدا کند،موفق تر.

در خصوص برگزاری کنسرت به هنرجویان آموزش آواز ،چند نکته حائز اهمیت را یادآوری می کنم:

۱٫برقراری ارتباط مناسب روحی-به دور از هر نوع تصنع اجباری و رفتارهای باسمه ای
از التزامات یک کنسرت موفق پاپ است.
چرا که در این زمینه،هیجان ارتباط مستقیمی با سلامت رفتار طرفین دارد.

آموزشگاه موسیقی

۲٫تنظیم موسیقی برای اجرای صحنه ای،
بی شک با آنچه قرار است ما در خانه یا اتومبیلمان بشنویم متفاوت است.
رهبرگروه نوازندگان با تنظیم های هوشمندانه اش
به خوبی نشان میدهد که این مدیوم را خوب می شناسد
و بی آنکه بخواهد شلوغ کاری کند،نبض احساس مردم را در دست میگیرد.

۳٫محمد علیزاده از صدایی گرم و دلچسب برخوردار است و درست خوانی را خوب می فهمد.علاوه بر این او فهمیده است که محدوده ی صوتی حنجره اش کجاست و پا را آن فراتر نگذاشت.

آموزش آواز

۴٫آخرین نکته که شاید مهمترین نکته ی این سطور باشد،پیدایی دوباره ی معنا روی صحنه باشد.
خواننده باید به جریان های درست عاطفی زندگی توده مردم نزدیک شود
و از دل این توجه معناهایی استخراج کند که مردم این سال های ما به شدت به آن نیازمندند.
یک ادبیات عاشقانه که هیچ ارتباطی با ادبیات فرسایش و کشنده ی کینه ورزانه ی امروز ندارد
و معاشقه های حقیقی در آن جاریست.
ساحتی که علیزاده ب وسیقی اش وارد آن شده است،
به نوعی عرفان توده مردم است که شکلی امروزین به خود گرفته و به زبان روزشان بیان می شود.

آموزش آواز پاپ

موسیقی پاپ عمومی ما به تفکر خوانندگانی خوش ذوق نیاز دارد
و امید می رود که در این مسیر که آگاهانه و با دشواری پیش می برد،درجا نزند.

iman بازدید : 35 یکشنبه 23 مهر 1396 نظرات (0)

یکی از خوانندگانی که الگوی هنرجویان آموزش آواز است محسن چاوشی است.

یکی از قدمای دیگر نسل دوم.

چاووشی نیز به رسمی که میان نسل اول باب بود

کار خود را با تقلید از مدل خواندن یکی از چهره های شاخص موسیقی آن سال ها آغاز کرد.

در آن سال ها علاوه بر چاووشی، خواننده ای به نام مجتبی کبیری نیز سعی می کرد ادای سیاوش قیمشی را درآورد.

آموزش آواز سنتی

مجتبی کبیری چند سال بعد به حاشیه رانده شد،

ولی محسن چاووشی خیلی زود مدل خواندن اختصاصی خود را پیدا کرد

و در مسیر تازه ای قرار گرفت.

نخستین آلبوم چاووشی، به نام «فرین» در سال ۱۳۸۳ منتشر شد.

او تا سال ۱۳۸۷ (یعنی سال انتشار نخستین آلبوم رسمی اش) پنج آلبوم غیررسمی منتشر کرده بود.

سال ۱۳۸۶ سالنامه اعتماد گفت و گویی به مناسبت خواندن چاووشی در فیلم «سنتوری» ترتیب داد

که در همان گفت و گو نرمش چاووشی و تغییر رویکردش به وضوح مشهود بود.

یک سال بعد از آن مصاحبه، حوزه هنری اولین آلبوم رسمی چاووشی به نام «یه شاخه نیلوفر» را منتشر کرد.

هر چند بین آثار مجاز این خواننده با آثار غیررسمی اش فاصله چشمگیری وجود داشت،

ولی میزان مدارا از سوی هر دو طرف مشهود بود.

چاووشی در گفت و گوی مشهورش با سالنامه اعتماد به نکته مهمی اشاره کرده بود:

«من از خواندن «نفرین» و ترانه «الهی سقف آرزوت خراب بشه روی سرت» الان پشیمانم.

آموزش آواز پاپ

آن زمان نباید آن ترانه را می خواندم

چون هیچ عاشقی، معشوقش را نمی تواند نفرین کند و آرزوی مرگ او را داشته باشد.

ضمن اینکه تا جایی که امکان دارد همه باید سعی کنند مثبت بخوانند.

حالا دیگر می خواهم ترانه هایی بخوانم که امید و نگاه مثبت در آنها وجود داشته باشد.

ضمن اینک فکر نمی کنم کارهایم تلخ و سیاه باشند.»

در ادامه روند فعالیت موسیقایی چاووشی، او همچنان در حال تجربه های تازه است

و این روزها با خواندن در یکی از سریال های شبکه نمایش خانگی به نام «شهرزاد»، روزهای موفقی را سپری می کند.

iman بازدید : 40 پنجشنبه 20 مهر 1396 نظرات (0)

عضو کانون پژوهشگران خانه موسیقی نسبت به کم توجهی به نقش موسیقی برای عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و کنوانسیون «بِرن» هشدار داد.

به گزارش سایت خانه موسیقی، بهروز وجدانی پژوهشگر، مترجم و مولف آثار موسیقایی درباره فعالیت های پژوهشی خود گفت: تازه ترین کاری که به اتمام رسانده ام مستندسازی موسیقی مقامی خراسان و تحویل آن به پژوهشگاه میراث فرهنگی بود که غیر از انتشار قرار است در قالب یک مطلب جامع در سامانه این مجموعه نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کار دیگری که برای ارایه آماده شده مرتبط با فعالیت های پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه سال جاری در قالب یک سخنرانی به علاقه مندان ارائه می شود. در این پژوهش که با عنوان «میراث فرهنگی ناملموس در اسناد سازمان تجارت جهانی و کنوانسیون بِرن با تاکید بر موسیقی» انجام گرفته تلاش کردم نسبت به موضوع کپی رایت و ارتباط آن با موسیقی هشدارهای لازم را بدهم و بگویم حضور در کنوانسیون برن که یک معاهده بین‌المللی در حوزه حق تکثیر و حق مولف است فقط مخصوص حوزه نشر نیست بلکه موسیقی نیز در این چارچوب قرار می گیرد و ما اگر می خواهیم وارد این معاهده جهانی شویم باید ابتدا مشکلات داخلی موسیقی کشورمان را مرتفع کنیم.

آموزشگاه موسیقی

این پژوهشگر توضیح داد: برای عضویت در کنوانسیون برن نیازمند حل مشکلاتی که هم اکنون در حوزه موسیقی کشورمان وجود دارد هستیم و در غیر اینصورت حضور در این معاهده جهانی شدنی نیست. ما برای ورود به این کنوانسیون باید مشکلات موجود در راه کپی رایت در ایران را مرتفع کنیم. ما حتی در رده های بالاتر از جمله عضویت در سازمان تجارت جهانی نیز فارغ از حل مسایل مرتبط با حوزه اقتصاد به طور حتم با مشکلات دیگری نیز روبه رو خواهیم شد.

وجدانی با اشاره به اینکه برای ورود به سازمان تجارت جهانی که بسیاری از شرایط آن به مسایل اقتصادی باز می گردد باید به موضوعات دیگری چون «تنوع فرهنگی»، «میراث فرهنگی» و هنرهای مختلف نیز توجه کنیم، عنوان کرد: این موضوعات باید به نحوی در کشور ما اجرا شود که بنای آن رعایت قواعد جهانی و حل و فصل مشکلات است و این هشداری است که باید و حتما آن را جدی بگیریم. اگر ما حتی در حوزه اقتصاد هم همه مشکلات را حل کنیم قطعا برای ورود به سازمان تجارت جهانی باید اصول دیگری را که به آن اشاره کردم رعایت کرده باشیم.

ثبت ساز سنتور توسط چینی‌ها صحت ندارد

سرپرست تدوین‌ پرونده‌های «موسیقی بخشی‌های خراسان» و «موسیقی اقوام ایرانی» برای ثبت در فهرست نمونه میراث فرهنگی ناملموس یونسکو در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر طرح برخی از شایعات برای ثبت جهانی ساز سنتور توسط کشور چین تصریح کرد: تا آنجا که من اطلاع دارم این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. به این سادگی ها نیست که مدیران هر کشوری صبح بیدار شوند و نسبت به ثبت جهانی یک ساز اقدام کنند و بعد همه چیز بر طبق خواسته آنها جلو برود. پروسه ثبت جهانی سازها دربرگیرنده اقداماتی زیر نظر یونسکو است که کشورهای دیگر نیز از طریق سامانه اینترنتی این نهاد بین المللی آگاه می شوند و حتی اگر حرف و موضوع و شکایتی هم در این زمینه داشته باشند می توانند تا یک سال درباره آن موضوع خاص اقدامات لازم را انجام دهند بنابراین مطمئن باشید که هنوز موضوعی بر مبنای اینکه ساز سنتور توسط چینی ها در حال ثبت جهانی است امری کذب است و من آن را تایید نمی کنم.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

وی در پایان گفت: هم اکنون بازی «چوگان» مستقلا به نام ایران و ساز کمانچه در قالب یک پروژه مشترک میان کشورهای ایران و آذربایجان در مرحله ثبت میراث جهانی قرار دارد که امیدوارم در این دو مورد بتوانیم به نتایج مثبتی برسیم.

iman بازدید : 55 چهارشنبه 19 مهر 1396 نظرات (0)

سیری که پیکره موسیقی سنتی امروز در پیش گرفته، به‌تدریج از ساختارها و فرم موسیقی اصیل ایرانی، فاصله می‌گیرد. در آثار امروزی کم‌تر از «رِنگ»، «پیش‌درآمد» و «چهارمضراب» اثری به چشم می‌خورد و غالب آثار به سمت تصنیف‌گرایی و گه‌گاه موسیقی آوازی گرویده می‌شوند. به یقین باید گردی از غبار تاریخ بر این دست آثار بنشیند و آیندگان، سیر امروز موسیقی را به قضاوت بنشینند.

آلبوم «دخت پری‌وار» در مجموع اثری شنیدنی است و ترکیبی از موسیقی و آواز ایرانی با ارکستراسیون و تنظیم موسیقی کلاسیک غربی است. کلیت اثر درخورتوجه است و تنظیم در هارمونی با صدای خواننده، پیش می‌رود و بیش‌ترین حسی که از شنیدن این آلبوم برانگیخته می‌شود، تغزلی و نوستالژیک است.

کلاس آموزش آواز پاپ

قطعه آوازی «عتاب یار» با شعری از عراقی و «صبح آزادی» با شعر هوشنگ ابتهاج، از ارزشمندترین و تأثیرگذارترین قطعات این آلبوم هستند و نشان می‌دهد که چقدر آواز ایرانی، می‌تواند جای کار داشته باشد و بر دل و جان مخاطب بنشیند. به ویژه در قطعه آوازی «عتاب یار» در بیات ترک که بلادرنگ احساسات مخاطب را برمی‌انگیزد. علیرضا قربانی این آواز را به بهترین نحو ممکن خوانده است و به‌خصوص در اجرای تحریرهای درست، دقیق و به‌جا که در تلفیق مناسب با شعر، شنونده را از احساس و تعمق سیراب می‌سازد.

البته در تصانیف این اثر، خطی گیرا و ماندگار و جلوه‌گر در بین این قطعات که شنونده را به تکرار شنیدن ترغیب کند، دیده نمی‌شود. هرچند دارای ساختار و تلفیق قابل قبول هستند و آهنگ‌ساز و خواننده تمام دارایی خود را بر این کار نهاده‌اند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این اثر بهره از اشعار شعرای کهن و معاصر از سعدی و عراقی و عطار تا محمدعلی بهمنی و قیصر امین‌پور و سایر با مضامین و مفاهیمی از عشق و انتظار و هجران همراه است.

علیرضا قربانی با توانایی و قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند مخاطبان را با انتخاب‌هایی که بیشترین نزدیکی را با حال و هوا و توانایی‌ها و ویژگی‌های درونی خود همراه کند و باید نقطه قوت خود و قطعاتی را که علاوه بر داشتن ویژگی موسیقی فاخر، نظر عموم مخاطبین را جلب کرده و بر سطح شنیداری مخاطب بیافزاید، اهتمام ورزد و همیشه همچون این آلبوم جایگاهی ویژه برای آواز قائل باشد.

مهیار علیزاده آهنگسازی تواناست که آثاری تاثیرگذار خلق کرده است که در این آلبوم بیشتر به نظر می‌رسد به دنبال فضاسازی برای کلام بوده و حتی قطعات بی‌کلام و نوع چینش آنها نیز مبین این رویکرد و در این جهت نگاشته شده‌اند که اگر در بخش تصانیف بیشتر به سمت لایت‌موتیف‌هایی گیراتر می‌رفت به موفقیتی بیشتر نائل می‌شد.

یادداشت از علیرضا سپهوند

iman بازدید : 46 سه شنبه 18 مهر 1396 نظرات (0)

پس از درگذشت حامد هاکان، عدم حضور مسئولین و همکاران سابق این خواننده در مراسم تشییع با جنجال و حواشی فراوانی همراه شد.

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک ، انتقادها از عدم حضور محسن یگانه و محسن چاوشی در مراسم تشییع حامد هاکان، واکنش مدیربرنامه‌های او را در پی داشت.

مدیر برنامه‌های محسن یگانه در پاسخ به انتقادات گفت: روز تشییع پیکر حامد هاکان، محسن ایران نبود. با یک تحقیق ساده متوجه می‌شدید که ایشان باکو است و نمی‌تواند به مراسم این عزیز برود. از سر مرده پرستی روزی هزار بار زنده‌ها را می‌کشیم.

همچنین محسن چاوشی نیز تا کنون در هیچ مراسم عمومی شرکت نکرده و عدم حضورش در تشییع حامد هاکان قابل پیش بینی بود.

گفتنی است، مراسم تشییع پیکر حامد هاکان روز جمعه در حرم شاه عبدالعظیم شهر ری برگزار شد.

iman بازدید : 120 یکشنبه 16 مهر 1396 نظرات (0)

شهرام شکوهی خواننده مطرح در پستی اینستاگرامی به حمایت از امیر تتلو پرداخت.

در شرایطی که امیر تتلو به دلیل حاشیه های پس از انتخابات و البته بی احترامی به شجریان با شدیدترین فشارها مواجه است و حتی به دلیل این فشارها شبکه های اجتماعی خود را مسدود کرده ، شهرام شکوهی در پستی اینستاگرامی به حمایت از این خواننده جنجالی پرداخت. البته شکوهی اعتقاد دارد این متن به دنبال توجیه رفتارهای اخیر تتلو نیست.

کلاس آموزش آواز پاپ

او در پست اخیر اینستاگرامی خود چنین نوشته است:

« مردی نبود فتاده ای پای زدن…

امیر حسین مقصودلو یا همان امیر تتلوی معروف را از نزدیک ندیده و نمیشناسم اما دوستان مشترک زیادی داشته ایم… امیرحسین یکی از استعدادهای درخشان این سرزمین از نظر خوانندگی در سبک ار اند بی بود و کسانی که کارهای ابتدایی او را بیاد دارند احتمالا با بنده هم عقیده اند.

موسیقی امیر جدی بود و در سبک خودش منحصر بفرد تا اینکه…..

به نقل از دوستی سودای مهاجرت و بحث خواندن برای یک کمپانی انور آبی پیش آمد و خدا نگذره از کسانی که این جوان جدی خوان را تشویق به خواندن آهنگهایی موسوم به رپ شیش وهشت ازجمله”جیگیلی” و”درسته پول ندارم” و غیره کردند به این امید واهی که اسپانسرش خواهند شد و برای او که جوان بود و هزاران آرزو در سر بهشتی دروغین ساختند و پس از استفاده او را در غربت رها کردند…

امیر به ایران برگشت و بازداشت شد…ویران شد …. داغون شد …برید… از خودش و از موسیقی جدیش… کسانی که اکنون رفتارهای او را مورد نقد قرار میدهند آیا از سختیها و ناملایمتها و از همه بدتر خراب شدن کاخ آرزوهای یک هنرمند بر سرش خبر دارند و آیا میتوانند خود را یک لحظه به جای او بگذارند.

این نوشته به هیچ عنوان توجیه اعمال امیر تتلو نیست که خود من از منتقدان رفتار و گفتار وی مخصوصا در مورد استاد شجریان هستم و معتقدم ایشان بسیار به بیراهه رفته، بلکه تنها یادآوری این نکته است که تمسخر دیگران بدون دانستن واقعیتهای زندگی آنان،عین بی عدالتی و مصداق یک طرفه به قاضی رفتن است.

یا حق
شهرام شکوهی»

 

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • KSC
  • طراحی فروشگاه اینترنتی
  • خرید VPS
  • خدمات مجالس
  • karo.studio
  • karo studio
  • karo
  • استودیو کارو
  • کارو استودیو
  • کارو
  • آموزشگاه ویولن در تهران
  • آموزشگاه ساز ویولن
  • آموزشگاه موسیقی ویولن
  • آموزشگاه موسیقی ویولن تهران
  • آموزشگاه موسیقی ویولن در تهران
  • آموزشگاه موسیقی ساز ویولن
  • بهترین آموزشگاه ویولن
  • بهترین آموزشگاه موسیقی ساز ویولن
  • ویولن
  • اجاره ماشین در تهران
  • کرایه ماشین در تهران
  • رنت ماشین در تهران
  • بهترین آموزشگاه موسیقی محدوده زعفرانیه
  • بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران
  • بهترین آموزشگاه موسیقی
  • آموزشگاه موسیقی
  • آموزشگاه موسیقی گیتار
  • بهترین آموزشگاه گیتار
  • آموزشگاه گیتار
  • بهترین آموزشگاه موسیقی گیتار
  • بهترین آموزشگاه گیتار
  • آموزشگاه پیانو
  • بهترین آموزشگاه موسیقی پیانو
  • بهترین آموزشگاه پیانو
  • بهترین آموزشگاه موسیقی محدوده زعفرانیه
  • بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران
  • بهترین آموزشگاه موسیقی
  • آموزشگاه موسیقی
  • آموزشگاه پیانو
  • آموزشگاه موسیقی ساز پیانو
  • بهترین آموزشگاه پیانو
  • خدمات مجالس در تهران
  • تشریفات عروسی در تهران
  • تشریفات مجالس در تهران
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 249
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 228
  • بازدید سال : 4,019
  • بازدید کلی : 21,499